Dubbeltrubbel

Lifes changing....

Kategori: Allmänt

Jaaa... Den finns ju kvar min gamla blogg. Jag längtar lite efter den ibland och önskar fortfarande att jag var bättre på att komma ihåg att skriva och att komma på intressanta saker att skriva om.
Men om inte annat så dyker jag in nån gång ibland och berättar lite om läget.
 
Läget nu är ganska annorlunda mot tidigare.
Vi har flyttat! Först fick vi bo i tre veckor hos mina svärföräldrar, för att sedan flytta till ett hyrt hus i en annan del av länet. Men i samma veva skrev vi kontrakt på vårt nya hus, som vi fick flytta in i två månader senare!
 
 
Det är dubbelt så stort som vårt gamla hus! Vi har ca 5ha mark varav hälften är gärde och hälften skog. Och så har vi ett stall med 6 boxar i, där jag faktiskt hade mina hästar inhyrda för 5 år sen! Just nu vet vi inte riktigt vad vi ska använda stallet till, men förhoppningsvis kan det flytta in lite får och andra små djur i framtiden.
Det är härligt att känna att det är klart, nu är vi framme och vi behöver inte fundera nåt mer på hur det ska bli och vart vi ska ta vägen.
 
 
Den andra stora förändringen i vårt liv är att det har blivit en nummer tre!
En sockersöt liten kelpietjej med mycket humör och skinn på näsan, vid namn Fajn.
 
Jag hämtade hem henne i början av juli och spenderade hela semestern med att leka, bli biten och jaga valp. Det är tålamodskrävande, frustrerande, skitjobbigt och superhärligt med valp!
Jag ska försöka ta mej tid att skriva ett mer ingående inlägg om Fajn, presentera henne och våra aktiviteter lite närmare.
 
 
 
Den tredje och på sätt och vis största förändringen är att flocken har minskats ner till 2 hundar igen.... Våran fina, underbara, älskade Kurt finns inte längre.

Detta tänker jag (i nuläget, kanske känner jag behovet nån annan gång) inte gå in närmare på nu... Men vi kom till en gräns där livet inte fungerade. Det är så oerhört tungt, men jag är ändå övertygad om att Kurt faktiskt har det bättre där han finns nu.
 
Jag har också passat på att byta jobb och bil under detta turbulenta halvår, men det påverkar ju inte hundlivet direkt.
 
 
Kommentera inlägget här: