Dubbeltrubbel

Min agilitykarriär

Kategori: Allmänt

Det senaste jag skrev om innan ett och ett halvt års uppehåll här i bloggen var att jag hade gått agilitykurs och tävlat en inoff med lånekelpien Colt.
 
Under sommaren sen fick jag tag på en annan lånekelpie vid namn Ebba. Under hösten/vintern tränade vi två ggr i veckan och även om det var långt i från tävlingsnivå hade vi en ganska bra utvecklingskurva.
 
Senare under vintern blev jag tillfrågad om att tävla med Ebbas syster Cocos, som hade gjort ett långt tävlingsuppehåll pga föräldraledighet.
Sagt och gjort! Vi började träna 1-2 ggr i veckan och nån månad senare var det dags för debut. Vi åkte till Hammarö i Karlstad tillsammans med Åsa för att springa fyra lopp. Vi var nog ganska förvirrade både jag och Cocos, men ruskigt roligt hade vi!
 
Och en dryg månad senare tävlade  vi igen, på "hemmaplan", Kumla BK's tävling i ridhuset i Askersund. Ja för Cocos är ju tidigare uppklassad till klass 3, så jag fick starta min tävlingskarriär i högsta klassen!
 
Här är vårt femte lopp tillsammans, nollat fram till sista hindret som hon tar från fel håll, och med en tid som kunde ha räckt till SM-pinne. Inte så illa pinkat tycker jag!
 
https://youtu.be/rHurQfoBRK0 (det vill tyvärr inte funka att bädda in klippet)
 
Vi har sen under året tävlat lite klass 3 men också startat ett lag, vilket är superkul! Och det märks att vi har lättare att få till flyt och bra känsla i lagklasserna som ska ligga på klass 2-nivå.
 
Under hösten i år har Cocos inte riktigt varit på topp och just nu ligger alltihop lite på is. Vi får se om vi kommer igång åtminstone med lagtävlandet till våren eventuellt.
 
 
Kommentera inlägget här: