Dubbeltrubbel

Träningsgrupp 1 februari

Kategori: Allmänt

Ikväll är det lydnadsträning med träningsgruppen igen.
Det jag vill jobba med är lugn, fokus och koncentration. Jag älskar Fajsans härliga attityd, men det får inte bli för mycket och för hetsigt. Jag tror vi tjänar i alla lägen på att kunna packa ihop henne litegrann.
Jag hade sån himla huvudvärk så jag kom aldrig iväg på träningsgruppen. Fick bli ett hemmapass istället.

Så därför ska jag jobba vidare med stadgan, håll position, utmana med leksaker, godis och rörelse. Jobba med omvänt lockande.
Det blev lite mindre skala av detta hemma på mattan. Som tidigare signalkontroll, hålla position om jag inte ger nytt kommando. Titta på utlagd godis och hålla fokus. Med hjälp av omvänt lockande hålla position medans jag petar, puttar och rör mej omkring. Jättebra!

Jag ska också jobba vidare med att mata positionen. Jobba med stegförflyttningar framåt, bakåt och åt sidorna.
Samma här, bra resultat! Vi behöver dock ge oss ut med denna träning också för att få lite mer svängrum. Men jag hoppas att det kan få effekt på fria följet eftersom hon gärna hamnar långt fram.
Kommentera inlägget här: