Dubbeltrubbel

Kvällsmatsträning

Kategori: Fajn, Träningsdagbok

Ser ut som att vi inte tränar nånting om man läser här inne. Det är ju lite av mitt problem det där... Att komma mej för att skriva nån slags träningsdagbok. Får se om jag går tillbaka och fyller  på i efterhand, för det har hänt en hel del den senaste månaden.
 
Men! Ikväll tog jag mej i kragen och tränade med Fajns kvällsmat. Så himla enkelt och smidigt, men jag brukar vara ruskigt dålig på det ändå.
 
Vi började med lite stadga och fokus där jag la en matkula framför henne som hon skulle hålla fokus på medans jag rörde mej och bla ställde mej bakom. Hon kan konceptet med att hålla fokus på utlagd godis. Jag får tänka på att bygga upp störningen med lagom stegring.
 
Sen matade jag in lite position både stillastående och i rörelse. Har jobbat på att få henne att sätta sej längre bak i fotpositionen, så jag fortsatte påminna om det och även att mata henne i rätt position vid rörelse.
Förvånansvärt bra resultat! Hon brukar bli alldeles för låst när jag har godis och sluta tänka, men nu koncentrerade hon sej fint och följde mina rörelser jättebra. Jättefint backande!! Som vi knappt ens har tränat. Men hon gick med ordentliga steg rakt bakåt!
 
Till sist la vi in lite signalkontroll blandat med ställande. Tanken var att hon ska lyssna på sitt/ligg som hon kan, och så hjälpte jag henne att lägga in skifte till stå emellan.
Hon sitter ofta självmant, så jag belönar mycket att hon står. Fina snabba lägganden. Chansar lite om jag sagt samma flera gånger. Gjorde fina skiften till stå med hjälp av mitt handtecken. Kändes som att hon faktiskt tänkte på vad hon utförde.
 
 
Kommentera inlägget här: